Powered By Blogger

torsdag 4 oktober 2012

Omtanke

Att komma hem från en yberstressig dag på jobbet och hitta ett vykort i brevlådan med kloka och fina ord värmde mitt hjärta ordentligt. Tack älskade lillasyster, om du bara visste hur mycket jag behövde din klokskap just idag.

Som min syster skriver så borde jag nog tillåta mig själv att stanna upp ibland, leva mera i stunden och inte hela tiden ha fokus på framtiden och det som ska komma. Jag måste våga släppa taget och njuta av att vara här och nu. Våga.

Jag ska verkligen anstränga mig och försöka fokusera mera på nuet, inte tänka på morgondagens möten, nästa veckas tandläkarbesök eller söndags koreografi. Tids nog finns det tid för förberedelse och planering för allt som måste göras. Men planeringen kan inte alltid pågå. Hjärnpaus. Stanna upp. Njut. Inte imorgon. Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar