Powered By Blogger

fredag 26 oktober 2012

Klokskap och stövlar

Dagens konferens var rakt igenom lysande. Jag har bland annat lyssnat på forskare, polischefer, generaldirektörer och fantastiska ideella krafter som alla var rörande överens om "att det alltid är för tidigt att ge upp". Inspirerad och fylld av massor ny kunskap avslutades denna jobbvecka. Love the feeling!

Fredagens tacodinner är avklarad och mina små darlings sover sött. Själv lugnar jag nerverna med ett glas vin framför X-factor. Lugnar nerverna tänker ni? Jo, min älskade sambo kom nämligen hem och meddelade att han hade shoppat nya skor idag. So far so good. Jag höll dock på att sätta tacochipsen i halsen när han lät meddela att "skorna" var ett par gummistövlar till det facila priser av 1600 kr. Han hade dock fått kompispris, typ nån hundring i rabatt och meddelade vidare glatt att stövlarna har 5 års garanti?! Som om det vore ett hemmabiosystem. Typ.

Herre Gud, jag misstänker starkt att han har gått med i nåt jaktlag och ska ut och jaga ripa och fasan med rika män i oljerock och filthatt och glömt att berätta det för mig..

Klart att karln är värd ett par stövlar, tyckte bara det var en lite otippad investering. Hell yeah.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar