Powered By Blogger

söndag 28 oktober 2012

Gruvarbetare och tidigt morgon

Att vi "tjänade" en timme igår var ju kanon. Trodde jag. Det kändes ju inte riktigt lika motiverat och bra när minstingen började lägga beställningar på varm choklad och knäckis med ost kl 05.10. I hennes lilla kropp var ju klockan 06.10 och mat- och sovklockan hade ringt in till frukost. Undrar just hur länge denna jetlag sitter i..

Natten var för övrigt rätt rörig innan kl 05.00 också. Min käre sambo har en hosta som inte går av för hackor, han lägger av attacker som får hela dubbelsängen att skaka. Inatt trodde jag för en kort sekund att jag sov sked med en rysk gruvarbetare med dammlunga och jag var en millisekund ifrån att skicka ner ryssen till gästrummet i källaren, men somnade av ren utmattning till sist..

Nej, nu ska jag sluta gnälla och istället sätta på en rejäl balja kaffe och så sakteliga packa ihop mig för avfärd mot Villa Fridhem och planeringsdagar med jobbet. Maten och fikabrödet där brukar vara nåt alldeles extra. Lätt värt att se fram emot!

Önskar er alla en riktigt bra start på veckan, let's make the best out of it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar