Powered By Blogger

torsdag 25 oktober 2012

Löpning i snö?!

Pappa svängde förbi oss en sväng efter jobbet och jag passade på att dra på mig löparkläder och sticka ut på en runda. Kombinationen småbarnsförälder och heltidsarbete gör ju att det ju lite pussel att få tid att träna, och när ett oväntat tillfälle dyker upp brukar jag inte vara sen att ta tillfället i akt.

Det har ju varit kallt och rått hela dagen, men att jag skulle få springa min runda i snöfall hade jag inte riktigt räknat med. Jag har ju nån konstig gen som gör att jag gillar löpning i dåligt väder, men de första gångerna man kutar i snö är ärligt talat sådär. Man vet ju att det vankas ett par månader av halka, kyla och tredubbla lager kläder, och det är inte den roligaste säsongen för just löpning..

Nu ska jag ta en oplanerad och ofrivillig tur till jobbet. Biljetten till morgondagens konferens ligger kvar på skrivbordet. Surt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar