Powered By Blogger

torsdag 28 september 2017

SUCK

Home sweet home. Äntligen!

Hemresan från hell. Jovars. När jag ska kliva av tåget i Katrineholm upptäcker jag att någon stulit min jacka. Hur är det ens möjligt? Jag vill så gärna tro att nån tagit fel eller av misstag råka ta två, men jag är skeptisk..

Ja men, du okände resenär, grattis till en fin marinblå Barbour-jacka då. Jag har verkligen gillat den. I högra fickan hittar du tjugo kronor och ett lypsyl och i den vänstra ett visitkort till en av mina norska kollegor samt ett paket Extra spearmint. Orkar inte med sånt här; skriva polisanmälningar, leta kvitton, anmäla till försäkringsbolag.. Som om man inte har nåt annat att göra😩

Och tåget mellan Katrineholm och Linköping blev förstås försenat för att några roade sig med att uppehålla sig på spåren. På grund av detta tvingade polisen alla tåg att stå stilla. Fullt förståeligt, men icke bra när hemlängtan sliter i kroppen. Sammanbrottet var svindlande nära. Så att säga. 

Men, nu är jag hemma. Har fått pussa och läsa godnattsaga. 

Nu ska jag polisanmäla jackan och ta en dusch. Hörde jag fredag imorgon? FREDAG?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar