Powered By Blogger

söndag 24 september 2017

Fullt blås

Intensiv men bra. Så sammanfattas denna helg. 

Igår var det handbollsträningar, klädinköp på Tornby, överkroppspass på gymmet och städning av hus som stod på schemat. Och sedan blev det grand final på lördagen med middag och födelsedagsfirande av världens sötaste 6-åring hemma hos våra kära vänner Ida och Emil. 

Vi bjöds på grillat lamm som var galet gott. Jag är egentligen ingen lamm-fantast, men igår blev jag omvänd. Och utöver svingott käk var det en rakt igenom supertrevlig kväll. 

Charmören Isak 

Idag startade vi upp söndagen med brunch på Skogsgatan med familjen Engelbrektsson. Barnen hade beställt plättar, jag hade beställt äggröra och sen kompletterade vi med smoothie, bacon, prinskorv, juice, färska frallor och lite annat smått och gott. Brunch är bra, särskilt när den intas i fin-fint sällskap. Helt klart ett ypperligt sätt att starta söndagen. 

Från brunch till gymmet och instruktörsmöte. Vi började med att riva av ett köttigt träningspass som var svinkul -vi körde i lag om tre personer och teamkänslan var det verkligen inget fel på! Alla gav max. Efter passet blev det sallad och planeringsmöte, och nu är vi ännu mer redo att möta hösten och leverera riktigt bra träning. 

Från gymmet till centralen och kasta sig på ett tåg mot Malmö. Och dit är jag på väg nu. Ska möta upp min kollega och planera morgondagens aktiviteter innan jag får krypa till sängs. 

Lite trött i både kropp och själ och jag försöker ladda för en vecka med tre hotellnätter. Tre nätter borta från familjen. En dag i taget. Så får det bli. 

Kollegor i yttersta världsklass 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar