Powered By Blogger

söndag 10 september 2017

Den här helgen

Summerar helgen. Det kan konstateras att det gick för fort, men var fin. På många sätt. 

Jag har bland annat hunnit;

• få en stor leverans av Karl-Johansvamp. Jägaren gick vegostyle så att säga. Delar av svampen landade i en pasta tillsammans med Ibericoskinka, grädde och vitt vin. Dog en smula. 


• springa bort den envisa huvudvärken. Jag hade noll sug att träna med dovt dunkande huvud, men uppenbarligen var 8 km löpning i ösregn extremt mycket mer effektivt än starka värktabletter. Tänker att det måste vara nåt med blodcirkulation och endorfiner i perfekt kombo. Hurray så skönt att ha huvudet med sig igen! Och för övrigt älskar jag att springa i regn. På riktigt. 


• Åka på middag iklädd gummistövlar och oljerock. Alltså vädret igår...Jag åt fabulöst god indisk mat i finaste sällskapet. Tikka, Korma, Buttered chicken, Naan, Raita och gud vet allt. Spicy India i Skäggetorp kan sina grytor. Och dom har dessutom hemkörning. Just sayin.  Extremt trevlig kväll. Tack Carro och Ida för att ni finns. 


• äta långfrukost med hundar, man och barn. Smoothie, marmelad och frallor. Är det söndag så är det! 

• gå tipspromenad i Vidingsjö med samma gäng. Åhhhh vädret! Hej solen -jag har saknat dig! 

• storstäda huset i hopp om att utrota den koloni bananflugor som invaderat vårt hem. Äckliga! 

• instruera bodypump för ett svinhärligt gäng kunder. Den energi ni levererar🙌🏻

• ladda inför nästa vecka. Då tar vi det logistiska pusslet ytterligare en nivå...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar