Powered By Blogger

fredag 28 juli 2017

Uppdatering från semesterfirare

Alltså, det behövs verkligen inga filter här. Vattnet är kristallklart, himlen klarblå, solen stark och het och grönsakerna galet färgglada. Vi njuter stort av Mallis och vårt casa i utkanten av Alcudia. 

Idag har vi delat gänget i två team, där den ena delegationen drog till en vattenpark och åkte rutschkanor med namn som "Kamakazi" och "Big drop" och den andra gänget stack på marknad och käkade lunch i fiskebyn Can Picafort. 

Själv kvalade jag in i den sistnämnda gruppen, jag shoppar hellre tomater och dricker cola i en mysig hamn än tappar bikinin i nån brant vattenrutchbana. Jag närmar mig som sagt 40 årsstrecket, det märks knappt:-) Hursomhelst, en riktigt härlig dag. För alla, både fegisar och dom som frivillig kastar sig ut för svinbranta stup fyllda med klorvatten. 

Jag har inte lagt träningen på is, även om den är hyfsat lågprioriterad just nu. Tränar om jag får feeling, och det fick jag idag. 

Termometern stod på runt 35 grader och löpning kändes sådär, och jag var dessutom sugen på att lyfta nåt tungt. Gärna en skivstång. Vad göra? Jo, jag plankade in på närmsta hotellgym och fick till ett riktigt bra rygg- och axelpass. Man blir tydligen stark av Sangria och glass! 

Godnatt från Spanien. Där syrsorna spelar och den Mallorcanska natten bjuder på 27 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar