Powered By Blogger

måndag 10 juli 2017

Upp och ner

Men hallå Stockholm! Japp, där har vi landat efter vårt dygn på Östersjön. 

Kryssning, jo vi säger tummen upp på det! Perfekt nöje för kidsen och rätt soft för oss vuxna också. Att det dessutom kostade mindre än en natt på Scandic att kryssa med skaplig hytt, frukostbuffé och middagsbuffe gjorde inte saken sämre. Och att glida igenom Stockholms skärgård var magiskt vackert. 

Vi hann under dessa 23 timmar bla; gå på bio, lira bordtennis, shoppa taxfree, fynda en oljerock från Barbour (otippat, men ack så bra), delta i en "kemikurs" med Östersjö-experiment, lyssna på livemusik, spela bort lite pengar på enarmade banditer och sola på däck. 

Slirade av båten vid 16.00 och stack direkt hem till barnens farfar. Alltså min svärfar. Och vi har hunnit med en hel del här också, shoppa nya pjucks åt kidsen (eftersom deras gamla sneakers luktade död och förruttnelse), hänga i lekpark och bli bjudna på fantastisk middag i Hammarby sjöstad. 

Jag hann även riva av ett rejält backpass. Jag har länge tänkt att jag nån gång skulle vilja testa att löpa uppför Hammarbybacken. En märklig längtan tycker säkert vissa av er, andra fattar precis. Sagt och gjort, lugn löpning dit och sen attackerade jag backen upp och ner tre gånger. Det låter mesigt med tre gånger, men jag kan meddela att det räckte gott och väl. Vaderna. Flåset. Mjölksyran. Herregud backen var längre och brantare än jag trodde. Men utsikten från toppen -lätt värd varenda svettdroppe. Perfekt träning med ett dygn på kryssning, där kaloriintaget varit högt och jämnt. Det fanns liksom kräm i benen. Och backlöpning är kul på nåt, nästan, perverst sätt. Ni fattar. Tror jag. 

Imorgon kör vi Gröna Lund. Och går all in på slänggungor, sockervadd och fritt fall. Whoop whoop! 

Östersjö-kemisterna. Sötast i stan.
Utsikt från the top




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar