Powered By Blogger

lördag 22 juli 2017

Sen kväll

Gårdagen. Jag hade lovat att vicka på en morgonspinningklass, då min kära kollega var krasslig. Själv vaknade jag dock upp med brutal träningsvärk i höger skinka. Brutal. Som om nån kört över skinkan med en bil, smiskat mig hårt med en brödspade och avslutat med att ge skinkan några riktigt rejäla klatschar. Crossfit alltså! Men det var inget att be för, bara att klättra upp på spinningcykeln och ignorera smärtan. 

Ett riktigt härligt gäng kvinnor kom och gjorde mig sällskap på passet och adrenalin och svett mixades ihop till en skön lördagscocktail. Underbart! Jag har saknat instruerandet under semestern, så det var riktigt kul att få gästspela lite.  

På kvällen kom våra vänner Olle och Linn  på middag. Vi drack bubbel, grillade stora mängder kött och byggde ihop en rök. Och hängde ute i sommarnatten och pratade och fyllde på glasen fram till klockan 02.00. Alltså dessa två. Jag är så himla glad att vi har lärt känna varandra. Att få nya vänner i vuxen ålder, som man klickar med klockrent och kommer riktigt nära, hör ju inte till vanligheterna. Men dom två, är bara så bra. Tack livet för att en västsibirisk laika gjorde så att våra vägar korsades! 

Nu kaffe. Och Treo. En trevlig kväll kan sätta sina spår, men det var det lätt värt! 

Hann med en skogspromenad med dess stjärnor igår. Två till som jag gillar väldigt mycket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar