Powered By Blogger

fredag 21 juli 2017

Surprise!

Hemma! Sova i min egen sköna säng igen och få duscha längre än fyra minuter -halleluja! Vissa delar av campinglivet saknar jag icke.

Fredag och inte vilken fredag som helst, utan min kompis Carros 40-årsdag! Detta skulle firas med överrasknings-WOD på Crossfit Highway, då riktigt hård träning är en av Carros favoritsysselsättningar. 

Carro lurades dit i tron om att hon skulle träna med ett kompispar, men "surprise" så dök ett helt gäng vänner, systrar och svägerskor upp bakom en tjockmatta. Älskar sådana där överraskningsmoment, som man har sett i hundratals amerikanska filmer, och födelsedagsbarnet blev både rörd och lätt chockad -love it! 

Jag är ingen fena på crossfit, har kört några pass tidigare, men inte många. Lite oprövad mark alltså. Det blev en par-WOD och jag fick teama med en grymt trevlig och erfaren crossfittare som guidade mig genom passet. Hornen växte ut och vi körde så att mjölksyran sprutade, frukostmackan for upp och ner i systemet och svetten dröp. Vi rodde, kastade wallballs, gjorde burpees, svingade kettlebells och löpte. Sjukt jobbigt. Men ack så kul. Det är nåt visst med att pressa sig till det yttersta. Nåt som vissa älskar och andra avskyr. Jag vet var jag befinner mig på den skalan:-) 

Härlig gäng. Härlig coach. Härligt födelsedagsbarn. Helt enkelt en härlig start på fredagen! 

Och ikväll spontanbokade jag visst en resa. Sticker på tisdag! Wihooooo! Men mer om det i ett annat inlägg. God natt! 

Gänget och B-day girl

Så här glad blir man tydligen av crossfit 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar