Powered By Blogger

fredag 7 juli 2017

B-day

Jaha, då var man 39 år då. Grattis till mig - 40 kommer rusande med stormsteg. Bara att åka med.. 

Födelsedagen har firats på olika sätt och varit innehållsrik i delar. Den inleddes med att jag blev väckt med skönsång och paket på sängen. Frukostbrickan var dukad med en brinnande banan och två rostade rågkusar med oförskämt mycket smör. Jo, jo. Mitt tremanna-crew leverade. Av barnen fick jag bla en påse Haribo-nappar och en duschcreme från Lidl. Godis och dofta tyskt, inget man kan klaga på. 

Jobba ett par timmar. Jaga en valp som rymt hemifrån nån timme, men som tur var kom till rätta. Löpa 7,5 kilometer med en kär vän. Baka tårta. Snabbstäda. 

Fira mina 39 år med närmaste familjen. Fick fin-fina presenter, bla en supersnygg blus, örhängen och ett gäng böcker.

Vinka av gästerna. Hetsa ut till Ikea för att köpa spis. Åka därifrån med spis, ugn, kyl, frys och tom plånbok. Baxa in allt i huset -jäkla tur att man inte slarvat med marklyften. Satan så tungt. 

Observera hur det hyfsat välstädade hemmet blir ett inferno av frigolit, kartonger och dubbla vitvaror. Tippen imorgon, for sure. Bryta ihop när jag insåg att den nya kyl och frysen är 5 mm högre än dom gamla och att överskåpen inte får plats. Orka. 

Landa i soffan. Scrolla igen alla fina hälsningar som trillat in på sms och Facebook. Känna mig rik. Rik på fina människor i min omgivning. Från hjärtat; tack alla ni som firat mig på olika sätt! Det gör mig uppriktigt glad! 

Imorgon är det min käre sambos tur att fylla år. Tur att vi har en halv jordgubbstårta kvar. Hade inte orkat börja om igen.. 

Frukostbrickan

Delar av dagens fika

Att få mätta en hel skolklass i en hel månad. En himla fin present. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar