Powered By Blogger

fredag 14 december 2012

Plånkan som försvann

Precis innan jag skulle åka till jobbet imorse insåg jag att min plånbok var borta. Puts väck. Försvunnen. Gått upp i rök. Jag har letat i snödrivor, i väskor, i bilen, i jackfickor, i legolådor, i tvättkorgar och på alla andra tänkbara och otänkbara ställen, men den är och förblir försvunnen. Så JÄDRA jobbigt. Om den inte dyker upp måste jag alltså fixa nytt körkort, nya bankkort, nytt tjänsteleg osv. ORKA. Min kropp och hjärna skriker efter ledighet, att tappa bort plånboken är inte kul, men det är onekligen ett tecken på att jag bör stressa ner några hekto.

Vi har hur som helst dragit ut till landet och här ute i skogen varvar jag ner som allra bäst. Snön ligger i stora drivor utanför dörren, himlen är stjärnklar, rådjuren traskar runt på tomten, brasan sprakar och den nya pocketboken ska precis börja läsas. Fridfullt. Lugnt. Harmoniskt. Precis vad jag behöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar