Powered By Blogger

fredag 7 december 2012

Att fixa en julfest...

Alltså, har man en gång blivit invald i en festkommitte är det jäkligt svårt att bli avsatt på den posten. Typ omöjligt. Jag och min kollega Helena har fixat sommarfester, julfester, fester till planeringsdagar och så vidare, och vi hade faktiskt ambitionen att låta några andra kollegor inneha detta ärofyllda uppdrag i år, men tror ni att nån räckte upp handen och ropade "Jag vill!" Nix pix. Så på lunchen idag har vi fått planera tisdagens julfest med allt vad det innebär.

På fjolårets julfest anordnade vi en tävling i pepparkakshusbyggande, som gjorde snudd på succé. I år har vi planerat en annan kreativ aktivitet (som jag tyvärr inte kan avslöja, eftersom flera av mina kollegor följer bloggen), men jag tror det kan bli riktigt bra. Och kladdigt..

På dagens inköpsrunda hamnade vi bland annat på pysselbutiken "Med mera" i Tannefors. Helena fick rycka ut och göra vissa materialtest på sin trosa, hon tvekade inte en sekund att dra ner brallan för att kolla kvaliteten på produkterna. Jag höll på att garva käken ur led, och butiksinnehavaren fnittrade hysteriskt. Vissa offrar till och med underkläderna för en lyckad fest!

På tisdag går årets partaj av stapeln! Bara att börja ladda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar