Powered By Blogger

söndag 16 december 2012

Kompishäng och tvättrutiner

Idag har jag faktiskt hunnit ha kvalitetstid med en av mina fina vänner. Lovely! Ida, som både är kollega och kär vän, har varit här och hängt med mig och kidsen i ett par timmar. Vi har bakat saffransbiscotti, kollat när barnen haft "julspel" (dvs gjort blandade småhopp till diverse barnlåtar), pimplat kaffe och resonerat om livet i största allmänhet.

Nu ska jag ta tag i världens största tvättberg. Att jag ALDRIG lär mig att tvätta och sortera tvätt med större kontinuitet, så att jag slipper få psykbryt över att tvättstugan ser ut som platsen Gud glömde.. Kanske kan bli mitt nyårslöfte..

4 kommentarer:

  1. Så där gör jag också - varenda förbannade gång!! Förmodligen för att jag verkligen älskar allt som har med tvätt att göra, ÄLSKAR! Not.

    Är man bara hyfsat i fas så tar det ju inga tider, men om man lämnar 72 kg att hänga och vika... Roligare att spela bingolotto!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det inte bara är jag som är katastrof när det kommer till tvättrutiner:-) kram!

      Radera
    2. Vi har åtta tvättkorgar (fyra på varje våning) märkta "mörkt 40 grader" osv, då känns det som att tvätten sorterar sig själv. Ett tips ifall du har gott om plats! Hör av dig om du vill ha bildbevis.

      Radera
    3. Strålande idé Elin, den snor jag rakt av! Dags att åka och köpa lite fler tvättkorgar. Helst idag!

      Radera