Powered By Blogger

söndag 30 december 2012

Höstens utmaning?!

Jag är bra sugen på att utmana mig själv genom att springa något långlopp under 2013. Ett kort ögonblick var jag inne på Stockholm maraton, men insåg efter viss diskussion med min något mer realistiske sambo att 4,2 mils asfaltslöpning nog inte är vad mina knän önskar allra högst. Dessutom ligger detta lopp lite väl tidigt på säsongen. Nej, jag tror jag satsar på Lidingöloppet istället. Jag har aldrig sprungit fulldistansen där, och 30 km i kuperad terräng är nog en utmaning värd namnet.

Frågan är: Får jag med mig nån av er till världens största terränglopp? Den 28 september går startskottet, och jag lovar att bjuda på blåbärssoppa och en träningsvärk ni sent ska glömma om ni hakar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar