Powered By Blogger

onsdag 11 oktober 2017

Virus -vik hädan

Seriöst. Jag är SÄMST på att vara sjuk. Avskyr känslan av att känna mig svag, trött och ömklig. Och istället för att bädda ner mig i sängen och sträckkolla hjärndöda serier, i stil med Paradies Hotell, stressar jag runt som vanligt. Men lite rödare näsa, lite tröttare steg och lite sämre humör. 

Att inte kunna träna är det värsta. Endorfinerna är mitt syre. Puls och svett min universalmedicin. Som jag nu måste klara mig utan. För med halsont av den här kalibern tränar jag icke. Jag har blivit äldre och klokare och fattar att kroppen behöver vila och bekämpa virus och bakterier istället för att svinga kettlebells eller löpa intervaller. Men det suger. Hårt.

Annars då? Positivt; resebokningen på mitt jobb har lyckats skaka fram ett hotell och jag slipper spendera natten mellan torsdag och fredag på nattbuss eller Stockholms tunnelbana. Whoop whoop. 

Positivt två; jag och syrran smider resplaner. En weekend, bara hon och jag. Långt ifrån gympapåsar, tandläkartider, jobbmöten och bilar som ska besiktigas. Så välbehövligt. 

Positivt tre; det är älgjakt. Och vissa i den här familjen jagar ju. Ryktet säger att frysen inom kort är fylld med älgkött. Bra. Mycket bra. 

Hit är planen. Och nä, det är inte Köpenhamn. Lite längre bort än så. 



2 kommentarer:

  1. Det är Gdansk!!! Vi bodde i Sopot förra helgen och tog tåget till Gdansk för typ 10 spänn. Tog 20 min! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imponerad Kicki -du tog den på 10-poängsnivån👌🏻⭐️. Hur var Sopot? Sugen på att åka dit också! Kram❤

      Radera