Powered By Blogger

onsdag 4 oktober 2017

Stolt

Idag är jag extra stolt över min myndighet. Stolt över att vi tar barnrättsfrågor på allvar. Att vi ständigt jobbar för att underlätta situationen för barn med frihetsberövade föräldrar och skyddar dom barn som absolut inte ska ha kontakt med sina föräldrar. Att vi inte duckar för frågor som är komplexa, känsliga och svåra. 

Idag belyste DN Kriminalvårdens arbete med denna fråga i en stor artikel. Jag är extremt stolt över det jobb mina kollegor gör varje dag ute i verksamheten. Och jag är mycket tacksam över att jag får vara med och påverka arbetet på nationell nivå. Förhoppningsvis gör vi skillnad för de drabbade barnen. Barn som inte ska straffas för att deras förälder är kriminell.  

I övrigt har jag en puttrande förkylning i kroppen. Svullen hals, rinnande ögon och näsa och en allmän känsla av att vara miserabel. Ingefära och sömn. Vi börjar så. Och hoppas på underverk. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar