Powered By Blogger

fredag 13 oktober 2017

Trångbodd

Sjukt irriterande; när man har chansen att sova till 07.00 och vaknar kl. 05.23 och inte kan somna om. På riktigt var det minst 37 grader på mitt hotellrum vid den tidpunkten. Jag fick känslan av att vara i Thailand istället för på Kungsholmen. Nåt var bananas med värmesystemet. 

Well. Ligga och vrida på sig i sängen är inte min grej. I vanliga fall hade jag kilat ner till hotellgymmet, men med tanke på att jag just nu producerar litervis med snor var det icke ett alternativ. Dock har jag alltid en uppsättning träningskläder i övernattningsväskan, förkyld eller ej. 

Så jag drog på mig tajts och körde ett spontant pass yoga. I ottan. På mitt extremt trånga hotellrum. Krigarpositionen fick utföras med ena foten på toaletten. Så tajt var det. Men skönt att åtminstone få stretcha ut kroppen lite. Men satan i gatan vad jag längtar efter riktig träning. 

Och efter yoga kunde jag hänga på låset till frukostbuffen. Jag tror jag åt äggröra och yoghurt med granola. Kunde dock lila gärna slevat uppblött hushållspapper, smaklökarna har liksom checkat ut på obestämd framtid. Nää nu ska jag sluta beklaga mig. Det är en förkylning, inte spetälska. 

Hey folks; Det är fredag. Jag sitter nedbäddad under en filt i soffan på landet. Imorgon ska jag ta sovmorgon, gå i skogen och andas lugnt och djupt. Livet är fint, snor och värkande bihålor till trots. 

Yoga mellan toalett och garderob. Jodå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar