Powered By Blogger

onsdag 14 januari 2015

Ringlöst

Konversation på pendeln till Norrköping imorse. Min kollega Caroline: "är du oförlovad nu igen??". Panik. Vänster ringfinger är ringlöst. Min ring från De Witt sitter dock kvar på höger ringfinger, men vänsterhanden är tom. Jag tar aldrig bara av mig en ring, utan om jag tar av mig mina smycken så tar jag av samtliga. Alltså måste jag ha tappat min nya förlovningsring utan att märka ett smack. Är någon förvånad? 

Nu återstår det bara att klura ut om ringen kan ligga på gymet, bland frukten på Östenssons eller i torktumlaren. Det är mina tre hetaste spår. Vet någon om Saida fortfarande är i livet eller om det finns något annat veckotidnings-medium som kan spåra min ring genom att spå i kaffesump eller gamla grötrester? Det vore tacknämligt. 

Fy fan Stina Sjödin. Knappt två veckor grejade du förlovningen den här gången. Bakläxa. Skärpning. Fokus. Det här håller inte.  

1 kommentar: