Powered By Blogger

fredag 30 januari 2015

Gooooood morgon!

Den där känslan som uppstår när man hela veckan har gått och suktat efter lördagen då man ska SOVA UT. Ligga i fosterställning under sitt fluffiga duntäcke och drömma ljuva drömmar fram till minst klockan 09.00. Och sen vaknar man istället klockan 05.30 och kan omöjligt somna om. Skjut mig. 

Och hela huset hakade liksom på. Jägaren i huset började brassa ägg och falukorv typ klockan 06.00 och drog till skogs strax därefter. Första barnet kom travandes 06.10 och lade en beställning på ryggmassage och bubbelvatten. Och nästa lilla troll kom inramlandes 15 minuter senare och ville kolla på "Supertrion" i mammans säng. Vilsam sovmorgon. Yeah, really. 

Det finns bara en överlevnadsstrategi för en morgon som denna: Största koppen kaffe med yberstark Skånerost. Och ja, det är en flaska Cola Zero som skymtas i bild. Jag betackar mig alla former av moralpanik för att jag kompletterade frukosten med ett glas av denna ädla dryck. Nöden har ingen lag. Och ska jag lyckas hålla ihop som människa denna lördag var colan ett absolut måste. 

Jaha. Baka chokladbollar till barnkalas? Städa huset? Sortera barnens garderober? Putsa fönster? Valmöjligheterna är oändliga. Glad lördag mina vänner! 


Den osminkade verkligheten. Jädrar i havet vad jag ser pigg och allert ut. Verkligen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar