Powered By Blogger

lördag 17 januari 2015

Dagens bokstav B

Brunch: 
Jag och barnen inledde dagen med brunch hos familjen Engelbrektsson. En helt perfekt start på dagen. Äggröra, bacon, smoothie, färsk frukt och hembakta surdegsfrallor -jäklar så gott! Och som vanligt väldigt, väldigt trevligt häng! 

Birthdaypresents: 
Födelsedag för storstrumpan på torsdag och jag och syrran irrade runt bland leksaksaffärerna på stan. Barnet ifråga har önskat sig en vävstol och en sopbil. Lite udda. Lite svårfunnet. Men mission completed. 

Blodsmak: 
Plågade mig själv i spinningsalen en timme. Jag ska tydligen ha pass på måndag och det var ju ett tag sen sist, så det kändes säkrast att se om jag kom ihåg hur man gjorde. Men som man säger, har man en gång lärt sig cykla glömmer man det aldrig. Gäller även spinningcykel tydligen. 

Biff Rydberg: 
Middagen som min käre sambo styrde upp ikväll. Märkligt att oxfilé, potatis, lök och en äggula kan bli så himla najs ihop. 

Beck-rulle: 
senaste Beck-filmen är kvällens underhållaning. Patric konstaterade krasst att "filmen är fan lika unken som doften i en gammal gympasko". Själv har jag konstaterat att Persbrandt har bytt frisyr, till en väldigt oklädsam variant. Gör om gör rätt. Hunkigheten är som bortblåst. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar