Powered By Blogger

tisdag 3 januari 2017

Min present

Ikväll gav mig själv en timme yoga. Bästa presenten att ge sig själv. 

Jag stod i valet och kvalet mellan att röja undan adventsljusstakar, sortera tvätt och städa badrum. Eller yoga. Båda sakerna behövdes, men min envetna huvudvärk, som sedan i fredags hängt som en för trång skidhjälm över min hjässa, skrek "Yoga". Och tvätten lär finns kvar.  

Och medan snön vräkte ner utanför fönstret gjorde jag solhälsningar, ryggrotationer och djupandades ända ner i magen. Lugnet spred sig och kroppen var tacksam. Tacksam att jag faktiskt kände efter. Inte bara körde på. Lät käkarna slappna av, nacken bli mjuk och höfterna få sträckas ut ordentligt. Utan krav på prestation. 

Igår stod jag i exakt samma sal och körde GRIT så att svetten droppade och endorfinerna sprutade. Idag, i en nedsläckt sal fylld med värmeljus, var träningen nåt helt annat. Men en sak är säker, jag älskar båda två. 

Djupandning ena dagen, explosiva upphopp den andra. Ombyte förnöjer. 

Och jag fick även inviga gymmets nya yogamattor! Namaste! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar