Powered By Blogger

torsdag 12 januari 2017

Hej Danmark!

Imorse var det bageriväckning på Skogsgatan 18. Klockan ringde 04.30 och klockan 05.10 kom min pickup och mitt resesällskap. 

Jag har tagit två semesterdagar och syrran, mini-Lo och jag drog halvt spontant iväg på en liten trip till Köpenhamn. Vi flög från Linköping och landade på Kastrup innan klockan slagit sju. Jag har turen att ha extremt generösa vänner och dessa flygbiljetter har jag fått gratis av familjen Engelbrektsson -hur snällt?! Och dessutom var biljetterna businessclass och vi fick hänga i loungen och dricka vin, starköl och äta chips innan avfärd. Om vi ville. Nu nöjde vi oss dock med cola, kaffe och polarkaka med renkött. Ändå lyxigt. 

Och idag har vi gjort Köpenhamn. Denna fantastiska stad. Promenerat sjukt många kilometer. Shoppat på dom stora varuhusen. Druckit kaffe och ätit danska theboller. Shoppat ännu mer. Ätit svingod lunch. Kraschat på vårt schyssta hotellrum. Käkat svingod asiatisk mat från toproof-restaurangen. Och slappat i en säng med krispiga sängkläder. Helt klart en sjukt bra dag! 

Nu kryper vi ner och laddar för hotellfrukost. Kanske lite träning. Och ännu mer shopping. Yolo! 

Bästa syrran! 

Min sängkamrat på Tivoli-hotell

Middag. Av det bättre slaget! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar