Powered By Blogger

tisdag 17 januari 2017

En dag med Tomas

Men alltså. Snacka om att jag är känslomässigt instabil just nu. Skyller allt på PMS. Jag blir som förbytt. Stingslig, gråtmild och skulle kunna döda för en Japp eller guldnougat. Så akta er. 

Idag när jag körde hem från Norrköping, lyssnandes på P4 (sjukt moget), kom Tomas Ledins gamla dänga "det blir en dag på stranden". Och denna låt skapade darrande underläpp och fyllda tårkanaler hos undertecknad. Seriöst. Help. 

Alltså, Ledin är ju inte känd för att skriva texter med djup och finstämd prosa, snarare nödrim och skval, men det spelade ingen roll idag. Jag tyckte det var så fint att Tomas "vaknade först av alla, tog en morgonpromenad... bryggde morgon-the, och sen väckte sina älskade". Åh. Vilken man. Och tydligen var han klädd i slitna shorts och orakad när han gick på sin morgonpromenad och planerade en dag för familjen på stranden. Bara en sån sak. 

Men om det är nåt att tjuta över, tveksamt. Väldigt tveksamt. Jag bara kände sån extrem jävla lust att få ligga i Tomas Ledins vräkigt sommarhus på Österlen och bli väckt med morgon-the och sommarsol i pannan. Inte ligga i 130 på en slaskig motorväg utanför Norsholm en tisdag i januari. Och nä, det behöver inte nödvändigtvis vara Tompa himself som väcker mig. Jag är flexibel med detaljerna.

Annars då? Lagat äcklig ugnspannkaka, vobbat med febrigt barn, storhandlat och haft ångest över att jag måste styra upp ett 8-årskalas. 

Tomas. Sprinkla lite sommarmagi över mitt liv! Jag köper the, du fixar resten! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar