Powered By Blogger

söndag 1 mars 2015

Välkomponerat

Men, vilken välkomponerad söndag! 

Dagen inleddes med sovmorgon, kaffe och leverpastejsmacka i sängen framför den nya säsongen av "House of Cards". Fi fanken så bra det är! Och fi fanken vad jag kommer få krypa ner bland smulor ikväll, men det var det värt! 

Under tiden jag låg under duntäcket och sippade kaffe och kollade på Frank Underwood fick jag ett meddelande från min vän Elin som undrade om jag skulle hänga med på en löptur. Jag hade egentligen tänkt mig vilodag idag, eftersom jag har ett ledband i foten som krånglar. Men det krånglar inte så mycket så att jag kan tacka nej till en löprunda i trevligt sällskap. Vi rev av LOK-milen. Det blev 10 leriga och bitvis isiga kilometer, men jäklar så gött att löpa i skogen! Such a good vårtecken! 


Hem och fixa iordning mini för kalas och under tiden hon käkade glasstårta och röjde runt hos kompisen Henrik drog Maja och jag ner på stan. Shoppade nya baddräkter åt kidsen, fikade på Espresso House och kikade runt i lite klädaffärer. Så mysigt att hänga med en sexåring. Hon är tveklöst en av de klokaste personerna jag känner. 


Plocka upp lillasyster på kalaset och dra direkt till simhallen. Kidsen favorit-place numero uno. Inte direkt mitt favvoställe, men vad gör man inte för sina barn?! Vi röjde runt i pooler och rutschkanor fram till tio minuter innan stängning och hade typ hela simhallen för oss själva sista halvtimmen, grymt! Till och med jag uppskattade detta utflyktsmål idag, trots ostädade duschar och allt navelludd som flyter runt i poolerna... 


Hem och hitta söndagsmiddagen framdukad på bordet -köttgryta gjord på vildsvin. Galet gott. Han kan allt laga käk den där karln, även när han är drabbad av kraftig hangover:-). 

Konklusion: Utmärkt söndag. Verkligen utmärkt. 

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga Goa söta flickor du har Stina!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla Britt! Ja dom är rätt härliga dom små trollen! Kram

      Radera