Powered By Blogger

fredag 13 mars 2015

22 minuter

"Snälla Stina, åk och träna". Min käre sambo pallar inte med mig när jag inte varit utanför dörren på hela dagen och är rastlös som fasen. Jag transformeras liksom till en speedad "häxan surtant" som går omkring och är allmänt enerverande mot min omgivning, och träning brukar vara lösningen på det problemet. 

Sagt och gjort. Eftersom klockan var närmare 19.30 och det var fredagkväll ville jag inte vara borta för länge, utan tänkte ett kort och effektivt löppass. Idag på löpband, eftersom jag ändå skulle plocka upp en kvarglömd dator på gymet. 

När jag springer på löpband måste jag ha en plan och en tydlig målsättning, annars dör jag tråkdöden inom tre minuter. Idag var målet att jag efter 22,30 min skulle ha hunnit löpa 5 kilometer. 5165 meter hann jag inom utsatt tid och klarade således mitt mål. Benen kändes pigga och det var sjukt skönt att få kuta! Mer löpning åt folket! 

Hem och äta chips och ostbågar och njuta av Mia Skäringer i nya serien "Ack Värmland." Fasen så underbar hon är denna kvinna. Känner att jag inte skulle ha nåt emot att få hänga med henne ett par dagar. 


2 kommentarer:

  1. Shit vad snabb du är!!!!! Håll dig frisk nu! Min svägerska kommer hem från Teneriffa idag. 33 grader i skuggan och 20 i havet, (30 i poolen). Låter nästan för bra...

    SvaraRadera
  2. Åh herregud! Låter helt perfekt!!! Kram

    SvaraRadera