Powered By Blogger

lördag 14 mars 2015

Sjukstugan anropar

39,4. Dagens temperatur på min käre sambo. Man vet att stora feberfrossan slagit till när man själv vaknar av att dubbelsängen vibrerar på grund av att ens sängkamrat hackar tänder så intensivt... Stackarn. 

Jag startade upp dagen med att instruera pump för ett fantastiskt gäng kvinnor. Grymt kul! Kan inte nog säga hur mycket jag gillar mitt extraknäck. 

I övrigt har dagen mest bestått av att parera och häva sjukdomstillstånd. Panodil, varm dryck, hostmedicin och så vidare. Barnen och jag tog förvisso en utflykt för att hämta upp skräpmat på MAX, men dom satt mest och petade i sina pommesfrites och Nuggets. Ett tydligt tecken på att mina barn inte är kuranta. 

När jag frågade vad dom ville ha för middag ikväll blev svaret: mango, gurka, ägg, jordgubbar, mozarella och majs. Så fick det bli. Patric beställde en Treo, en panodil och hutt Cocillana. Festligt värre. Tur att jag har stödköpt 200 gram choklad att trycka framför mello. 

Barnen håller stenhårt på "Hasse kvinnaböske". Själv tror jag på Måns aka Mums-Mums. Vi får se! 



1 kommentar:

  1. hua stackarna!! :/ Hoppas de kryar på sig och att bacillen stannar hos dem!
    vi har röstat på Måns, Måns och Isa här hemma.

    SvaraRadera