Powered By Blogger

onsdag 3 december 2014

Lite inspiration

Äntligen tillbaka på gymet igen efter mitt förkylningsuppehåll. Gud så skönt. Och Gud så jobbigt. Det känns ju onekligen att kroppen jobbat med annat än fysisk aktivitet sista tiden, typ bryta ner virus.. Och ligga på sofflocket och äta junk. 

Nedan följer iallafall några av favoritövningarna från dagens tabata-pass. Vi körde förstås ett helt gäng övningar utöver dessa, men sweet lord så segt för er läsare att behöva scrolla igenom 43 bilder på mig och mina vänner i olika svettiga ställningar.. 

Sidoplanka i TRX-band: svinjobbig övning för sneda bukmusklerna. Den dödar typ kärlekshandtagen. Helena ser dock väldigt stabil ut! 

 
Magövning på pilatesboll: Min absoluta favoritövning för mage. Rulla fram på bollen så att du har fötterna på den, sen doppar du ett ben i taget i golvet. Jag visade Ida denna övning för ett par veckor sedan, första gången hörde jag ett antal "bolljävel" hoppa ur hennes mun, men nu är hon helt grym! Mycket balans och en del teknik krävs, men  magmusklerna blir onekligen starka. 


Höftlyft i TRX: Grymt bra övning för baksida lår och höftböjare. Ser kanske lätt och bekvämt ut, men är en riktig utmaning för benen. Plussa på med en kettlebell om du vill ha en ännu större utmaning. 


Skadeskjuten duva: min favoritövning idag. Väldigt bra stretch för höft och ljumskar. Och en väldigt bra övning om man gått lite väl hårt på pepparkaksdeg och glögg sista tiden -den höjer inte pulsen nämnvärt, men fyller ändå en viktig funktion. Värdet av att ha en välstrechad höft ska inte underskattas! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar