Powered By Blogger

söndag 28 december 2014

Blodsmak

Träning idag. 45 minuter tabata-intervaller med PT-Charlie. Han är typ 23 år, stark som en oxe, pigg som en iller och hård som granit i kroppen. Tuggar typ i sig kettlebells och råa ägg till frukost. Jag är 36,5 år och trött som en gammal uttjänt ridskolehäst. 

Fy f-n så jobbigt dagens pass var. En veckas chartersemester toppat med en julhelg gör ju inte direkt underverk med fysiken. När min svett antar en ton av knäck och ischoklad vet jag att det gått ett steg för långt. 

Men tack käre Charlie för dagens drabbning. Jag ville kräkas i närmsta papperskorg och skrika att åt dig att sluta vara en sån slavdrivare. Men 45 minuter senare ville jag kyssa din panna för att du fick mig att ta i så att hjärtat nästan hoppade ur kroppen. Du är grym. I dubbel bemärkelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar