Powered By Blogger

onsdag 13 december 2017

Tungt

Vaknade med sprängande huvudvärk inatt. Händer inte ofta att jag vaknar av att jag har huvudvärk. Så meningslöst. Verkligen rakt igenom meningslöst. Well, stövlade upp och drog i mig en värktablett, och somnade om. 

Men sen har den har suttit i. Hela dagen. Som en tung, seg smet i huvudet. Liniment, ännu mer värktabletter och stretch -inget har hjälpt. Och huvudet har vägt typ 23-24 kilo. Minst. 

Efter jobbet ville jag hem och krascha framför valfri dålig repris, typ Dr Phil, men behövde utfodra och underhålla kids.  Lyckan som uppstår när världens bästa pappa kliver in och räddar oss från Mamma Scan-träsket och leverar raggmunk och stekt fläsk. Ovärderligt. 


Och kanske var det just fläsk mitt huvud behövde, för efter maten började huvudet väga mindre igen. Oh happy days. 

Piggnade till så pass att jag och barnen drog och körde ett julklappsrace. Överlevde en timme på ToysR us, och spenderade lönen på så upphetsande saker som Guiness rekordbok, Lego och spel. Jodå. 

Nu soffa och pepparkaksdeg. Tror det kan vara bra i någon form av förebyggande syfte. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar