Powered By Blogger

fredag 15 december 2017

Heaven

Alltså, den här jakten min sambo ägnar sig åt har jag ju en del synpunkter kring. 

För att nämna några; 
1. Kadaver i badkaret. 
2. Blodspår på olämpliga ställen. 
3. Kraftig doft av klöv och småvilt i bilen.
4. Djupfrysta rävar i trädgården. 
5. Långa ointressanta utläggningar om ammunition och behovet av att anskaffa nya vapen och gummistövlar i 3000 kronors klassen. 

Men när man får en sådan middag som ikväll är allt glömt. Vildsvinsfilén formligen smälte i munnen. Grönpeppsrsås (gjord på minst 3 dl vispgrädde), frasig rösti och en sallad med äkta buffelmozzarella serverades till. Jo jag tackar ja. Jag var så nära kötthimlen man kan komma. 

Nu har jag köttkoma och ska gå och knyta mig. Nån annan i middagssällskapet ska visst spana efter hjort. Jag föredrar efterspelet, alltså att hitta den direkt på tallriken. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar