Powered By Blogger

onsdag 15 november 2017

Kollegialt

En kollega i Göteborg skickade ett sms till mig med ett träningspass och kommentaren "det här vore väl nåt för dig att bita i?" Och jag var inte sen att prova. 

För att göra lång historia kort kan passet sammanfattas som en orgie i roddmaskin toppat med ett gäng basövningar, typ pushpress, burpees, wallballs och slamballs. Tungt och flåsigt. Om vartannat. 

Om det var jobbigt? Jobbigt räcker inte, det var svinjobbigt. Men jag tillhör ju den där skaran människor som går igång på blodsmak i munnen och mjölksyra, så jag gillade det. Skarpt. Det kan konstateras att kollegor är bra till mycket, Göteborgs kollegan blev en PT-online liksom. 

Utöver detta har jag jobbat. Hårt. Och gjort så upphetsande saker som bäddat rent i samtliga sängar, stuvat makaroner och låtit pelargonerna flytta in för säsongen. Nu har jag varit huslig för flera veckor framöver. 

Tillräckligt pigg för en selfie, men ben och armar skakade. Just sayin. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar