Powered By Blogger

söndag 19 november 2017

Family-business

Idag har jag jobbat på mitt andra jobb. Mer än vanligt. 

Först dansavslutning för alla dansbarngrupper som körs på gymmet. Två smockfulla shower i Ekholmsskolans aula revs av. Lätt panik när ljudsystemet först inte funkade, men det löste sig. Puh. Stressnivån var skyhög där ett tag

Jag blandade saft, städade, parkerade om bilar, köpte glutenfritt fika, skar bananer och försökte vara allmänt hjälpsam. Familjeföretagets allt-i-allo.Typ. 

Jag blir alltid lika varm i hjärtat av att se glädjen hos alla dansande barn och deras stolthet över att få stå på scen; framför mammor, pappor, syskon och farmor och showa. Värsta stjärnorna ⭐️

Direkt vidare till gymmet för att riva av säsongsavslutningen för STARK Kidz. Idag fick alla föräldrar vara med och träna och det kördes hinderbana, "kortleksfys" och dragkamp mellan kids och päron. Riktigt kul! Grymma kids! Och lite klenare föräldrar😂

Direkt efter det (jag hann precis kissa) drog jag av en fullsatt klass Bodypump. Åh dessa kunder, dom ger sån energi! Lyckan att få peppa dom attt lyfta ännu tyngre, våga ta i mer och köra med fin teknik. Älskar't! Fatta att jag dessutom får lön för det🙌🏻

Hem och landa i soffan. Konstatera att mini fått feber. Rätt hög. Börja lägga VAB-pussel för veckan. Lite klurigt, eftersom bästa barnvakterna är på sydligare breddgrader. 

Äta en hamburgare från Stångebro gatukök. Dricka en cola. Hetsäta pepparkakor. Zoooona ut. 

Jag behöver en helg efter helgen. Just sayin.

  Delar av dagens stjärnor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar