Powered By Blogger

måndag 14 augusti 2017

Välstädat

Älskar känslan av att barnen blivit äldre och därmed duktiga på att städa undan efter sig. Dom är riktiga små pedanter båda två. Eller INTE. Seriöst, dom strösslar saker och kläder omkring sig som effektiva små gödselspridare och jag måste jobba för omedelbar bättring. 

Badrummet idag när jag kom hem från jobbet liksom; hårspray, parfym, tandkrämstub utan kork, en förvirrad foppatoffel och en servetthållare från Patrics jobb (eftersom någon tydligen använt upp sista toalettpapperet). Man blir så sugen på att sitta där inne länge och väl och insupa atmosfären av klinisk renhet och feng shui. Skjut mig. Och jag tänker att vi nog bara sett början än... 


Resten av hemmet går i ungefär samma väldtädade anda och det blev väl inte direkt bättre av att vi hade fyra kids över på middag och bad. Men hey, jag tar gärna lite tacoköttfärs på golvet och blöta bikinis i soffan när huset fylls av gapskrattande och lyckliga barn. 

Annars har storstruten dragit ut en tand idag och skötte sig exemplariskt. Hon är en sann kämpe! Nästa tand ryker om två veckor, så det är bara att ladda om. 

Och jag har instruerat pass för en fantastiskt skara kunder. Alltid lika roligt. Måndagsträning for the win💫

Raset efter passet -orka gå och duscha liksom.. 



2 kommentarer:

  1. Snygg-morsan!!! Det här med att plocka.... Det borde finnas plockmätare (istället för stegmätare) vi skulle lätt pricka 20000 poäng per dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plockmätare!!! Klockren grej ju! Highscore varje dag😊

      Radera