Powered By Blogger

tisdag 22 augusti 2017

Läskande dag

En sån där dag när jag var tvungen att bredsladda in på Shell på min väg till Norrköping och hälla i mig en halvliter Fanta för att överhuvudtaget vakna till liv. Classy. Jag känner mig verkligen som hälsan själv när jag klunkar läsk innan klockan slagit 07.00. Herregud. 

Möten. Möten. Möten. Kaffe. Kaffe. Kaffe. Mer Fanta.  

Sladda hem. Bli lycklig över att Patric storstädat huset. Alltså, dammat, våttorkat, dammsugit och fejat i köket. Undra om han har köpt ett svindyrt kikarsikte och vill ha mig på gott humör? Skit samma, jag älskar rena golv. 

Försökte vara en bra mamma och styrde upp potatismos och falukorv i ugn, allt enligt kidsens önskemål. Falukorven fick tummen upp, moset medelbetyg. Men hey, jag har inte utgett mig för att vara någon Jamie Oliwer. Tycker att jag förtjänar lite cred för att det ändå var hemgjort, jag har skalat potatis, saltat, kokat, vispat och fluffat. Ambitiöst för att vara mig. 

Nu står jag i valet och kvalet mellan att åka och köra CX plus marklyft på gymmet eller läsa ut min fantastiska bok. Malin Persson Gigolito (Leif GW:s dotter), "Störst av allt". SÅ BRA. Läs den. 

Kroppen är trött, så det blir nog boken. Och sängen. Typ före klockan slagit 21.00. Vilodagar och Fanta ska icke underskattas. 

Frulle. Hela kostcirkeln.
Avokado och ekologisk mjölk. Mother of the year. 

Läs den. Det är en order. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar