Powered By Blogger

onsdag 2 augusti 2017

Sommarlista

Okej gott folk, sommaren this far;

Låt: Despacito. Har gått varm i bilen, på löprundor, under dammsugning osv. Älskar dom fyra trumslagen i mitten. Ni som vet, ni vet. 

Mat: grillad halloumi. Alla dagar i veckan. Grillad hjort på andra plats. Och bearnaise till typ allt. 

Bästa inköp: nya cyklop åt kidsen, jag lovar att dom har spenderat största delen av sommarlovet under vattenytan. På plats två: oljerock från Barbour. Inte jättenödvändig just nu, men i höst kommer jag att prisa Gud för att jag slog till. 

Mest oväntade: resan till Mallis. Tillfället uppstod, jag tog chansen. Ångrar det inte en sekund! Ljuvliga dagar. Bästa sällskapet. 

Godaste glassen: hallonsorbet på "Ölands glass" i Borgholm. 

Bästa träningen: Hmmm. Har gjort flera riktigt härliga pass: Löpning längs havet i Ekerum, kajaktur i Stångån, crosspasset i Turkiet, som genererade svår träningsvärk i en vecka, racerhoj längs den öländska kusten. Kan inte välja, ombyte förnöjer! 

Bäst på Netflix: Modern family. Alla säsonger. Alla gånger. 

Letat mest efter: min mobil (blev bla kvar på ett gym i Alcudia samt försvann spårlöst i husvagnen, tack Steve Jobs för "hitta min I-phone"). Har även letat efter mitt inre lugn. Har hittat det ibland. 

"Det här vill jag helst inte göra om": flyga med kräksjukt barn. Har gjorts två gånger denna sommar. 

Outfit: shorts, tisha och flipflop. Jag är tyvärr inte mer stylish än så. Haft på mig klänning en gång. Kjol två. 

Häng som uppskattats: Öland och Mallis med lillkusin och lillasyster, sååå glad att se hur våra kids älskar varann. Och jag och syrran också förstås! 

Pod: Mia Skäringer och Anna Mannheimer. Bäst, bäst, bäst! Igenkänning på skyhög nivå. 

Känsla: Snälla sommaren stanna ett bra tag till! Jag är långt ifrån färdig med dig.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar