Powered By Blogger

torsdag 11 maj 2017

Sleten

Hej livet. Hej bloggen. Satan i gatan vad trött jag är. Sliten. Tänk frissigt hår, fnasig hy, torr hårbotten och en lätt touch av grå aura omkring min uppenbarelse. 

Vet inte vad det är, men har sovit rätt kass sista nätterna. Vaknat runt 04-05 och legat och ömsom svettats, ömsom frusit. Herregud, har jag klivit in i det berömda klimakteriet vid en ålder av 38,5? Hemska tanke. 

Annars då? Förutom min fnasiga hy? Jo tack. Jobbat i Norrköping, swishat direkt och hämtat barn, lämnat barn hos kommunens bästa barnvakter. Kastat mig till gymmet. Instruerat en GRIT-klass och en spinningklass. Känt att mitt extrajobb nog ändå är världens bästa. 

Hem och vada igenom en hall belamrad av hundkoppel, träningsskor och mössor. Tjatat hål i huvudet på barn som inte vill gå och lägga sig. Fått känslan av att vara norra Europas sämsta mamma. Tröstätit tonfiskröra med alldeles för mycket majonäs. Googlat på "8-åringars humör" och om det är någon form av frigörelseprocess som pågår. Känt mig lite lugnare. 

Kraschat i soffan. Tackar högre makter för att det är fredag imorgon. 

Fnas och kras 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar