Powered By Blogger

söndag 14 maj 2017

Björnligan

Dansavslutningar på min käre sambos jobb idag. Typ 120 kids. Två shower. Massor föräldrar, syskon och mor- och farföräldrar i publiken och nervösa små dansare på scen. Nervösa, men också sjukt taggade och duktiga! 

Detta gig innebär en del arbetsinsatser för hela familjen Sjödin-Svensson -så är det väl liksom när man har en egenföretagare i familjen. Så idag har mormor sålt entrébiljetter, yngsta barnet skött utlottning av priser, äldsta barnet har dansat i en av showerna, men hann även blanda saft och arrangera kakfat, själv fick jag det hedersamma uppdraget att vara björn och dansa lite på scenen. 

Jag tror jag har sagt det tidigare, men det tåls att sägas igen; att ikläda sig björndräkten är som dyka rakt ner i helvetet, eller till annan valfri supervarm plats. Det är helt omöjligt att andas normalt med den där kolossen på huvudet, svetten rinner, synfältet extremt smalt och dansstegen blir liksom lite begränsade. Men, vad gör man inte för familjeföretaget? Självklart dyker man i dräkten, år efter år, trots det obehag den genererar. 

Showerna blev lyckade! Barnen var söta som socker. Applåderna rungande. Fikat uppskattat (tack bästa Anna W från Livgrenadjärmässen!) och nu är det ett halvår tills jag ska dra på mig dräkten igen. Alternativt betala någon bra för att överta uppdraget! Någon som känner sig manad? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar