Powered By Blogger

fredag 1 januari 2016

Träningsminnen

Hur avrundar man 2015 på bästa sätt? Jo, genom att gå och riva av 90 spinning med min grymma vän Sara. Hon är en instruktör i absoluta världsklass! 90 minuter på cykel? Låter kanske länge att sitta och gnida sadel i 1,5 timme, men med Sara flyger tiden förbi. Träningen blir meditativ, samtidigt som man svettas floder och trycker upp pulsen till max. Träningsmagi. Rakt igenom. Perfekt avrundning på 2015! 


Fin vän och fantastisk instruktör 

2015 har bjudit på en hel del härliga träningsupplevelser, här kommer ett axplock av träningspass jag kommer minnas lite extra; 


Löpning längs havet i mars. I shorts. Kände livet i mig. Farväl vinterångest.


Sommarträning på landet. Fågelkvitter och kettlebells. Älskar't. 

Långpass löpning längs havet på Öland. Så vackert att man blev tårögd. Eller var det svett...


Morgonträning på en brygga i den åländska skärgården. Mäktig utsikt. 


Kajak på Stångån en ljum septemberkväll. Linköping när det är som allra vackrast. Träning när den är som bäst. 


One live. Globen fylldes av tusentals träningsgalningar. Två dagar med svett, endorfiner och grym träning.


Och förstås alla sköna pass jag har fått instruera på mitt andra hem EFC. Tack alla kunder som förgyllt dessa stunder, ni äger! 

Jag hoppas att 2016 kommer bjuda på minst lika många sköna, flåsiga och endorfinstinna träningsupplevelser. 

Och nyårslöftet för alla som får kräkssmak i munnen av att läsa flåshurtiga inlägg om träning; försök hitta en träningsform du gillar. Svinga inte kettlebells eller ge dig ut på långa löpturer om du hatar det. Gå en buggkurs, börja med bågskytte eller ta en promenad. Det finns nåt för alla. Jag lovar. 

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar