Powered By Blogger

onsdag 6 januari 2016

Dejt

Date night igår alltså. Gudars så trevligt. Vi inledde kvällen med middag på BK, en rejäl köttbit, sötpotatispommes och bearnaisesås. Mat för en kung. Grymt bra service dessutom, skulle nog vilja påstå att detta är Linköpings bästa resturang. Åtminstone en av dem. 

Efter krubbet blev det bio. Äntligen. Det var hundra år sedan jag såg nåt på bio som inte var tecknat eller barntillåtet. Filmen som sågs igår var "En man som heter Ove". Jag har läst boken, som jag för övrigt tokgillade, och var rädd att filmen inte skulle komma upp i samma nivå. 

Jag blev dock positivt överraskad, en film som verkligen berörde. Jag skrattade, upplevde ångest, fick lyckotårar och rysningar av känslosamma scener om varannat. Stark. Bra. Och viktig. Rekommenderas starkt! 

Och att jag lyckas hålla mig vaken genom en film som är nästan två timmar lång är ett kvitto på hög kvalité. Det vanliga scenariot är att jag sitter med en dregelsträng i mungipan efter tjugo minuter och sover bort 125 spänn och en  stor popcorn-meny. Men icke igår alltså. 

Fin kväll. På flera sätt. Mer dejter åt folket. Det får bli målet för 2016.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar