Powered By Blogger

måndag 26 juni 2017

Vadderad

Jo. Det svänger fort i ishockey, som ni vet. Igår låg jag och lapade sol i poolen och tryckte semesterns sista Döner-kebab. Idag drog jag på mig kavaj och finbrallor och hade beredning på jobbet. Tvära kast, som sagt. 

Med tanke på att vi landade strax efter klockan 02.00 på Arlanda och var hemma i Linkan klockan 05.00 så har jag varit lite av ett vrak idag. Lite omtumlad. Och dimmig. Sömnbrist är ju ingen favorit. Min plan var att sova fyra timmar på planet, men eftersom Storstruten blev kräksjuk och flygningen innebar skytteltrafik mellan plats 15B och flygplanstjottan, var det bara att glömma att sova. Stackars struten. Hon verkar dock kry igen, så det var troligtvis nån skräp hon ätit. Och trots min något vaderade hjärna gick mina jobbåtaganden bra. Skönt! 

Hundarna är hemma, wunderbar att få sniffa päls och blöt nos igen. Tur att vi har världens bästa hundvakter 20 minuter hemifrån; det är sån otrolig lyx att åka iväg och veta att pälsbollarna lever livet och har det superbra i Bjärka Säby. Tack Linn och Olle!!

Jaha. Klockan är 18.53 och jag står i valet och kvalet mellan att gå och lägga mig och knoppa för natten alternativt shotta redbull och PWO och hålla mig vaken nån timme till. Imorgon drar jag till Stockholm strax efter 07.00 för två möten.

Åh happy life, vardagen dundrade in med hög hastighet...Bara att köra!

Sällskap i sängen igen❤




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar