Powered By Blogger

lördag 24 september 2016

Skräp och hurra

Jorå. Vi vaknade 06.04 imorse. Tog alltså sovmorgon i hela 14 minuter jämfört med vardag, WTF! På den positiva sidan; vi hann äta frukost i tre timmar innan vi skulle iväg. 

Öppet hus på gymmet idag och jag och min kollega Elin skulle instruera en klass GRIT. Min kropp kändes inte helfräsch igår, men jag tyckte ändå jag var piggare imorse. Men när pulsen skjuter i höjden av att värma upp med ett gäng snälla knäböj, ja då vet man att det är nåt skräp i systemet. Gah. Jag jobbar just nu på att bli av med mitt pumppass imorgon och ska istället låta kroppen vila, håll en tumme för att det löser sig!

Efter passet blev det en shoppingsväng på Lindex, eftersom sjuåringen kände ett desperat sug efter citat; en "festlig topp". Vem gör inte det liksom? Och jag lät henne gå loss och välja fritt. Som tur är går sjuåringen inte igång på alltför mycket plastiga tryck och paljetter, utan valde en vit spetstopp. Skillnad med lillasyrran, där ska det blinga, blänka och gärna ingå nån neonfärg för att hon ska vara nöjd. 

Kardemummabulle och kaffe med mina favoriter, handbollsträning för Maja, lekdate för Moa och hem och klappa en deppig hund som brutit tån. Ungefär så. Och hänga i soffan under en filt och kolla på repriser av "Trinny och Susanna stylar om Sverige". Som sagt, jag är inte helt kry. Misstänker nåt influensaliknande. 

Och mina kära bloggläsare, idag fyller min älskade lillasyster år. En av de absolut viktigaste personerna i mitt liv. En person som jag har upplevt så mycket med; gapskratt, hemligheter och tårar, resor till andra sidan jorden och samboskap på Östgötagatan. 

Grattis lillasyster, jag älskar dig av hela mitt hjärta! 

Bäst bäst bästa syrran❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar