Powered By Blogger

fredag 23 september 2016

Fanfar och fruset

Känner mig ruggig. Frusen och öm i kroppen. Har checkat ut från jobbet och bäddat ner mig i soffan iklädd poncho, fleecefilt och raggsockar. Jag har dessutom en påse smågodis, fjärrkontrollen och en flarra cola inom behändigt räckhåll. Fingers crossed för att det bara är nåt tillfälligt skräp i kroppen som går att krossa med punchpraliner, skumsvampar och Dumle. Jag har varken tid eller lust att bli sjuk. Jag ska ju instruera två pass i helgen, fira en födelsedag, gå på två handbollsträningar och styra med öppet hus på gymmet. Så sjuk? Nix.

För övrigt vill jag hylla min fina svägerska Karolina. Detta västgötska yrväder fyller år idag, så fanfarer och jubel är på sin plats. Denna kvinna har ett oerhört stort och varmt hjärta, är ödmjuk, omtänksam och galet energisk. Så glad att du är en del av vår familj och dessutom gör min bror till en riktigt lycklig man! Puss på dig! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar