Powered By Blogger

måndag 18 april 2016

Dom där två

Ombytta roller idag; min käre sambo drog på konferens i Stockholm tidigt imorse och kvar blev jag med hund, barn, gympapåsar, jobbmöten och pass som skulle instrueras. Herregud, chocken. Jag är ju rätt ofta iväg på tjänsteresor, men idag fick jag smaka på planeringen med att vara ensam vuxen i vardagen. Hatten av för alla ensamstående föräldrar som lyckas rodda detta varje dag -jag är imponerad. 

Och idag blev det ännu mer uppenbart hur otroligt lyckligt lottad jag är som har mamma och pappa i stan. Dessa två stabila klippor som alltid finns där och ställer upp. Inte nog med att dom leverade barn till skola och dagis, dom gick även ut med hund på lunchen, levererade diskmaskinstabletter, toalettpapper, matlådor och nya strumpbyxor åt kidsen. Och ikväll tog dom återigen hand om barn och hund så jag kunde åka och instruera spinning. Stod och frös i en lekparken med klättersuget barn och kissnödig hund. 

Om jag kommer att bli hälften så omtänksam och snäll mot mina kids, som mina päron är mot mig, när jag är pensionär och dom yrar runt med hundar och halvpackade gympapåsar kommer jag känna mig nöjd. Då har jag lyckats. 

Mamma och pappa. Ni är bäst. Jag vet inte hur livet skulle gå ihop utan er! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar