Powered By Blogger

tisdag 21 februari 2012

Grått grått grått och lite sol

Upp i ottan imorse för att bege mig mot ett tidigt jobbmöte på annan ort. På vägen tillbaka mot kontoret var det så grått och dimmigt ute att det kändes som jag befann mig en polsk gruvstad, till och med röken från skorstenen kändes öststat och deppig. Dagen blev dock lite ljusare när jag kom tillbaka till jobbet och det bjöds på härligt maffiga semlor:-) Under eftermiddagen öste solen ner, och på väg för att hämta Moa på dagis fick jag rejäla vår-vibbar, fågelkvitter, takdropp och torra trottoarer. Lovely! Hämtade även upp lilla sjuklingen, som spenderat dagen med älsklings-morfar och sen körde vi förbi det gyllene m:et och köpte Happy meal till kvällsmat åt kidsen. Jag att jag plockar enkla poäng hos barnen genom att köpa nuggets och pommes, men jag försvarar mig med att vårt kylskåp gapar mer tomt än en rysk brödbutik.. Mycket öststats-liknelser idag som ni märker:-) Nu ska jag och görlsen ta ett bad och invänta att fadern i huset kommer hem från jobbet. Ha en fin tisdag out there!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar