Powered By Blogger

söndag 19 februari 2012

Frukostvanor

Det där med frukost är ju lite speciellt. Jag är en person som i vanliga fall älskar variation och är maniskt rädd för tristess och återupprepning, men när det kommer till frukost är jag lika pålitlig som en gammal Moraklocka. Måndag till fredag äter jag exakt samma sak och älskar det! Föreställ dig att behöva äta samma lunch fem dagar i veckan, typ korvstroganoff, hemska tanke.. Men samma frukost, nemas problemas. Min super frulle består, hur som helst, av nån näve frysta hallon som får vakna till liv i micron, på med några deciliter fet naturell yoghurt och toppa med psyllumfrön, pumpakärnor, krossat linfrö och solroskärnor. Till detta förstås en latte direkt från Nespresso-maskinen. Love it! Min käre sambo är lite mer krävande när det kommer till frukost, han går in i perioder typ "ägg och bacon-perioden" "kavring med kaviar-perioden" osv.. Just nu är han inne i en "jag äter middag till frukost-period". Så imorse åt han en rejäl bit köttfärslimpa och en proteinsmoothie... Jag är skeptisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar