Powered By Blogger

söndag 2 april 2017

Rymmare och glasklart

Alltså, eftersom jag är sambo med en gymägare, borde jag troligtvis inte yppa detta, men ändå; satan vad underbart det är med utomhusträning. 

Eftersom vi gillar att hänga på landet och jag gillar träning får man försöka få ihop dom grejerna. Löpning funkar ju alltid, men jag gillar att kunna få till lite styrketräning, även om man är mitt ute i bushen. 

Hey, "passa på att vila när du är på landet", tänker säkert nån. Hey, "varför då" tänker jag, det är ju när jag är ledig jag har tid att träna utan att stressa eller passa tider. Men visst, självklart har jag vilodagar även på landet. 

Hur får vi då ihop primitivt torp beläget i djup skog med träning? Tja, vi har ju inte byggt nåt fancy pancy gym direkt; basutbudet består av kettlebells, TRX-band, en lite för lätt skivstång och egen kroppsvikt. Räcker väldigt långt ska ni veta. 

Och det allra bästa är att man kan hoppa i tightsen från förra seklet, en missfärgad sporttop och lyssna på fågelkvitter och skogens susande under tiden man tränar. Ingen som stönar eller flexar biceps bredvid. Njutning på hög nivå. Och som ni alla vet, ombyte förnöjer. Efter för mycket fågelkvitter längtar man in på gymmet igen. Så imorgon blir det en tur dit igen:-)

Annars då? Drama; Hundarna rymde från landet idag och återfanns i Finspång, typ sju kilometer hemifrån. Herregud. Men dom höll iallafall ihop under tiden dom var på rymmen. Schysst att gammelvovven inte lämnade valpen åt sitt öde när hon blev trött i tassen. 

Bäst annars? Kom hem till nyputsade fönster i hela huset och nystädade barnrum. Har jag sagt att jag har världens bästa föräldrar? Och att jag är väldigt bortskämd? Men jag är också väldigt tacksam. Nu ska jag gå och spegla mig i mina blanka fönsterrutor -sååå nöjd!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar