Powered By Blogger

fredag 26 februari 2016

En ovanligt bra fredag

Fredag! Och inte vilken fredag som helst, utan fredagen före en hel veckas skön semester. Dubbelt whoop whoop på den! 

Detta fantastiska faktum firade jag och barnen med att åka till Tannefors hembageri och dra i oss ett stort urval av deras småkakor; schackrutor, bondkakor, kolasnitt och drömmar. Småkakor är både mitt och kidsens favorit-fika och idag gick vi loss ordentligt. Vissa saker måste liksom firas med en hejdundrande sockerchock, det vet väl alla. 

Hem och påbörja projekt packning. Efter ett gäng timmar av hysteriskt letande efter solglasögon, baddräkter, diarremedicin och flip-flops, landade vi i soffan med thaimat på tallrikarna och Fångarna på fortet på tv:n. 

Alltså, I rest my case. Att tvingas dela min fredagkväll med en hysterisk Anna Book som badar i slajm ivrigt påhejad av en speedad Gunde Svan klarar jag mig jäkligt bra utan. Men barnen var nöjda. Personligen hoppas jag att dom lägger ner detta urusla program pronto. 

Nu ska jag somna i soffan. Det är standard varje fredag -semester eller ej.  


2 kommentarer:

  1. Jag var på Tannefors hembageri i onsdags och satt och funderade på deras erbjudande 100 småkakor för 220 spänn.. Eftersom jag har gluten går det ju inte men fantisera kan man ju. Deras biskvi är grym!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 100 småkakor för 220 pix! Det måste vara veckans kap! Ska absolut investera i det:-)

      Radera