Powered By Blogger

tisdag 29 december 2015

Sjukdom på benet

Följande konversation utspelade sig hemma i soffan tidigare idag; 

Femåringen:"mamma, vad är det där hårda som sticker ut från ditt ben"? 

Jag sitter iklädd träningstights eftersom jag precis tränat bodypump-koreografi i källaren. 

Jag:"det är en muskel. En lårmuskel". 

Femåringen: "Har du stoppat in den under byxorna?"

Jag: "Nej, den sitter fast i mitt skelett". 

Femåringen: "På riktigt?"

Jag: "Ja, på riktigt".

Femåringen: "Men vadå har alla mammor muskler eller bara du"? 

Jag: "Nej, hjärtat inte bara jag, alla mammor har muskler".

Femåringen:"Aha, då är det normalt alltså?" 

Jag: "Helt normalt"

Femåringen: "Vad skönt att det inte är en sjukdom iallafall". 

Som sagt. Skönt att det inte är en sjukdom. Och skönt att femåringar har kloka tankar om det mesta. Typ lårmuskler och andra värdsliga ting. 

Den där sjukdomen som poppar ut. Då och då. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar